21 Eylül 2013 Cumartesi

Rock of Ages

Evet; gene bir rockn'roll filmi gene ben...


Müzikal olm bu!
Rock of Ages’i kesinlikle izlemelisin, tam senin kafan, Tom Cruise Axl Rose’u oynuyor, Paradise City’yi söylüyor vb. vb. 
  Filmi izleme sebebim şu yukarıdaki cümleler, tabi buna rağmen izlemeyi 8 ay geciktirmem de benim lazy ass ruhumla alakalı.
Ehmm neyse…
Hüzünlü rock star, kaka  şan şöhret camiası ve ruhunu rockn’rolla adamış tipler çevresinde dönen bir film daha. Bourbon adındaki büyük rock barda –bar batmasın diye- konser verecek Hard Rock şahı Stacee Jaxx, büyük şehre rock vokali olmaya gelmiş güzel kızımız ve onun sevdiceği, Stacee’yle röportaj yapıp iç dünyasını gören çirkin betty Rolling Stone çalışanı ve bittabi kötü yürekli menajer, rockn’roll karşıtı muhafazakar ama ahlaksız politikacı ve destekçileri.  Ana tiplerimiz bunlar. Rock n’ Roll çağında Los Angeles.
Filmin başrolünde Rock n' Roll çağında Los Angeles var. Stacee Jaxx(Tom Cruise) başrolde değil; başrolde rockn'roll ve aşk var. İyi ki de var.
Stacee Jaxx'i ve hüznünü görünce Rock Star gibi rockstarların acıklı(!) hayatını anlatan bir film sanmıştım en başında. İyi ki öyle değil. Müziklerle rock n' roll ruhu güzel güzel verilmiş; hem aşk hem de o çılgın ruh.
Stacee Jaxx'te hem hüzünlü rock star hem de rockn' roll güzel özetlenmiş. Bi bakın tipe ya:

Tam bir Axl Rose olmasa da ciddi esintiler taşıdığını anlamak zor değil. Fim için Tom Cruise'un vokal koçu Axl Rose'un vokal koçuymuş bir de. Cool olucam diye kendini paralamış yazık. O yürüyüş, şişirilmiş kaslar, kameranın "seks objesi" Stacee'ye odaklanması felan. Tam bir rockstar. Triplere öldüm bayaa. Filmin en efsane sahnesinde:
Rock You Like a Hurricane'i söylerken kendini paralaması bile "cool"du. Bu sahne filmin bir nevi climax'i spoiler istemiyorsanız izlemeyin derim ama dinleyin en azından. Şimdiye kadar izlediğim en seksi sahnelerden biriydi.
Filmde Stacee Jaxx'ten başka bir de Los Angeles var. Film Paradise City'yle başlayıp bitiyor zaten. Filmdeki tiplerin(yan karakterler) bir kısmını Dorock tayfasına da benzettim, eğlendim.
Veee filmde aşk var. Vıcık vıcık değil, saf(!) masum(!) değil, duygusuz değil. Filmle ilgili en çok bunu sevdim. Drew ve Sherrie'nin aşkı (tüm sorunlarına rağmen), eşcinsel çiftin sevimliliği(itiraf edemeyişleri ve edişleri) ve Stacee'nin yalnızlığı. Rock n' Roll'a karşı muhafazakarların iki yüzlülüğüne karşı sonunda aşkın ve rockn'rollun kazanmasını sevdim.
Müzikal bu, öyle derin bir hikaye de yok, filmde neyin ne olacağını rahatça anlıyorsunuz ama film güzel. Rockn'roll seviyorsanız güzel, müzikler güzel, Stacee güzel. Filmde 10 saniye felan Sebastian Bach ta var. Dikkat etmeyince görülmüyor ama.
Bu müziği seviyorsanız, şöyle temiz bir 2 saatiniz varsa izleyin bence.
Mutlu çünkü. Rock müziğin onları hayatta tutması harika.

Az atar Az Spoiler:
Filmde sinirlendiğim şeyler de oldu tabii. Sebep: sebep bu bir rock n' roll filmi ve tabii ki de buram buram cinsiyetçilik var. Öyle çok ta gözünüze gözünüze sokulmasa da arada ehh eytere be, sana da erkek tribine de dediğim oldu ama bu filmi böyle izlemeyin bence. Ben Stacee'yi görünce bayılan kızlara, Stacee'nin testosteron moduna az uyuz olsam da bu GERÇEK! Dorock'ta çıkan gruplara bile kyaaaa diye yaklaşan insanları görünce çok da garipsemiyorum. Birileri Drew'un da Stacee'nin de ağzına vursun istedim, yalan değil. Hele Sherrie'nin aşkla kafayı bozup bunalımlara girmesi Bourbon'u bırakması uyuz etti beni. Neyse sakinim. Olsun diyorum. Yeter ki sonu iyi bitsin derler ya tam olarak bu.
Stacee üzüldüğüm karakterlerden birisi. Şu onun "içini gören" onu "anlayan" Rolling Stone çalışanı Constance Sack de ne yazık ki onu seks objesi olarak görüyor. Görmüyor değil. Neyse. Müzikalden bu kadar kıl kapılmaz. Tüm bu yorumları 3. izleyişimde kusmam sanırım bir şey ifade eder.
Düşündüm de film ağzına vurulacak çok karakter içeriyor. Ama saflar, güzeller, yetenekliler; affettim hepsini <3

Bir de bana bu filmi öneren arkadaş "Sen de ben de rock n' roll un köpeğiyiz. Bu yüzden sevemeyiz, biriyle beraber olamayız. Filmi izle anlayacaksın." demişti. Buradan kendisine koca bir HADİ LEN ORDAN  çekiyorum. Kendini rock star sanan, şu filmde aşkın rockn'rolla bağını göremeyen denyo. Ne ergen triplerde dolanmışım bir ara. O da olsun :) \m/

not: Şu yazıyı yazana kadar akla karayı seçtim. Melabaaa ben film anlatamıyorum :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder