21 Kasım 2012 Çarşamba

Fabio Biondi ve Stendhal Sendromu

Stendhal sendromu psikolojik bir sorun aslında. Uluslararası psikiyatri otoriteleri ne kadar kabulllenmiştir bilmiyorum.
Stendhal sendromu güzel bir sanat eseri -ve hatta herhangi bir güzellik- karşısında çok yoğun hayranlık duyan insanda kalbin hızlı atmasına, halüsinasyonlara, bayılmaya ve hatta kalp krizi sonucu ölüme yol açabilliyor. Tabi aaa negzel şarkı modunda dinlediğiniz şeylerde olması pek mümkün değil. Neyse...
Ben bu durumu 3 kez yaşadım. Birincisi Frida Kahlo sergisinde şu tablo karşısında. İkincisi Mozart Requiem'den Lacrimosa'yı bir duygu yoğunluğu anında dinlediğimde. Üçüncüsü ise bu gün Barok Müzik dersinde Vivaldi'nin Summer'ının Fabio Biondi yorumunu dinlediğimde... Kendimden geçtiğimi hatırlıyorum, ağlama hissinin geldiğini, sol kolumun uyuştuğunu ve kalbimin çok hızlı çarptığını, nefes alamadığımı... Bütün bunlara rağmen arındığımı, inanılmaz mutlu olduğumu. Aristoteles'in catharsis'i gibi sanki.. Öyle demek de mümkün.
Youtube'dan buldum mutlaka dinlemelisiniz. O dehşete ve görkeme dikkat edin lütfen...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder